25 oktober 2010

Eniro Tävling

Jag är med i en tävling där man kan vinna 3000 kr. Tävlingen hittar ni HÄR.


Min lilla motivering lyder:
Jag är 19 år och tog studenten i år. Har varit arbetslös sen jag slutade skolan (jag sökt jobb flitigt) och får då knappt några pengar, men jag behöver pengar för att leva de liv jag vill. 


Det är väldigt jobbigt för mig att fråga mamma om pengar hela tiden då hon har pluggat till högskolelärare i 5 år och har knappt några pengar själv. Hon brukar tycka synd om mig och min syster på grund av det. 


När det kommer till att fråga pappa om pengar så handlar det max om 150 kronor då min pappa har extrema skulder då han bl.a. har blivit lurad på pengar. Han försöker nu att fixa sina pengaproblem och det börjar gå framåt men det är en lång väg kvar. 


Nu till min lilla önskan: 
Jag ska få börja på en praktikplats på Swedbank här i min kommun och jag hoppas verkligen att jag kan få jobb där sedan. 


Min mobil som jag har just nu visar inte ifall det ringer eller om jag får sms eller mms, och visar ibland inte ens att jag har missade samtal. Det har hänt nu på två jobb, som jag har sökt till, att arbetsgivaren har ringt, och jag får "missat samtal" en dag efter, och då tror antingen att jag är oseriös eller så har dom anställt någon annan. 


Nu till min poäng - JAG BEHÖVER EN NY MOBIL. Jag har letat överallt över en väl fungerande mobil som jag kan ha råd med, men fastnade för en Samsung Galaxy S. För att hitta produkten snabbt gick jag in på eniro.se och skrev "Samsung Galaxy S" på "vad söker du" och där kom alternativen upp vart man kunde hitta mobilerna - både internetsidor och vanliga adresser. 


Jag valde elgiganten då det finns där jag bor - här - elgiganten









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar