3 december 2010

Dag 1. Presentera dig själv

Hej, jag heter Viktoria Kulborg Ståhl. Jag är född den 23.e september 1991 här i Bollnäs där jag fortfarande bor. Jag bor fortfarande hemma hos min mamma och tänker göra det tills den dagen då jag verkligen har råd att flytta. Jag har just nu inget jobb, men har praktiserat på Swedbank i lite över en månad, och ska förhoppningsvis vara kvar i två månader till.

Jag gick samhällsprogrammet med inriktning ekonomi på Torsbergsgymnasiet i Bollnäs. Under andra året då man skulle välja inriktning började jag tvivla ganska mycket på mitt val. Jag tyckte det var tråkigt och jag brydde mig inte så mycket om läxor och uppsatser eftersom jag inte fick någon motivation från någonting. Men jag kände ändå att jag vill hålla mig kvar och slutföra det jag börjat med. Jag visste ju ändå inte vad jag ville bli eller vad jag ville göra - förutom frisörlinjen som jag inte kom in på. Så det fick bli samhälle, vilket jag är väldigt stolt över att jag klarade mig igenom.

Jag älskar det estetiska, och är väldigt estetisk av mig. Jag ritar, skissar, dansar och är riktigt craazy. Jag bjuder på mig själv och gillar verkligen inte stela människor.

Har haft långt hår i stort sätt hela mitt liv, men för kanske två månader sen klippte jag mig kort och färgade det mörkbrunt. Det känns otroligt skönt att få bort håret och jag känner att jag börjar ett nytt kapitel. Lämnar allt de negativa bakom mig.

Jag gillar förändringar. Vare sig det gäller rum, utseende eller jobb så gillar jag förändringar. Jag gillar inte att se och göra samma sak over and over again. Vilket resulterar i att jag ofta färgar håret eller klipper mig.

Älskar tatueringar och har just nu två stycken. En på ryggen mellan skulderbladen och en på armen med texten "open mind for a different view". Texten kommer från Metallicas låt - Nothing else matters. Många mer tatueringar ska det bli dock, när jag har råd.

Ja, det var  väl allt för mig just nu.

Dag 1 - avklarat. Nästa utmaning - Dag 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar