5 december 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Min mamma heter Eva-Lena Stål och är 44 år. Hon har bott här i Bollnäs/Kilafors/Edsbyn hela sitt liv. Min mamma har/hade 9 syskon. Torgny, Ann-Britt, Majvor, Rut-Mari, Rolf, Mona, Carina, Kent, och Mikael. Wow, jag kom ihåg alla. Mammas äldsta bror dog för två år sedan. Mamma jobbar just nu som svenskalärare på högskolan i Gävle. Hennes tidigare jobb har varit inköpare på kommunen i Bollnäs, men bestämde sig för kanske lite mer än 5 år sedan att hon ville bli lärare. Hon är väldigt duktig. Min mamma är även min bästa vän. En otrolig underbar människa och framför allt en underbar mamma. Jag och mamma är väldigt lik varann. Båda är lika crazy och vi brukar skratta åt varandra med varandra!

Min pappa heter Lars Kulborg och är 47 år. Min pappa bodde under sin barndom i Kiruna. Under hans tonår flyttade han tillsammans med farmor och faster Anna ner till Bervik utanför Söderhamn. Pappa har även tre andra halvsyskon som jag ärligt talat inte kan namnet på förutom Åke (som fortfarande bor kvar i Kiruna). Mestadels av pappas familj bor ganska långt ifrån Bollnäs och därför träffar vi inte dom så ofta och har därför inte så stor koll på dem. Pappa bor just nu i Bollnäs och är busschufför för Bollnäs Buss. Men han har även en egen firma då han bland annat trycker tröjor, fixar tryck på bilar/bussar och fixar skyltar. Han är väldigt duktig och jag är riktigt stolt över honom.

Min mamma och pappa skiljde sig när jag var ungefär 9 år. Och mamma har nu troligtvis hittat den rätta som heter Åke. De gifte sig detta år. Pappa letar fortfarande och det ända jag bryr mig och hoppas är att han är lycklig och trivs med livet. Pappa har blivit lurad på pengar och har själv, när han var yngre ganska dålig relation med pengar och har därför ganska stora skulder att betala. Men utifrån vad jag har sett så är han lycklig!

2 kommentarer:

  1. Hej Bäste kusin :)
    Dina farbröder heter (förutom Åke) Henry och Ulf.Henry bor i Kiruna och har en fru som heter Berit Kulborg, som jag vet så har de två barn.
    Sen har du Ulf som då är min pappa, och vi heter Angelita, Andreas, Victoria och Samuel...och vår mamma heter Berit :) Så vi är alla Kulborgare :)))
    Har bara sett dig som liten, men det skulle vara jättekul att hålla kontakt med dig. Kram Kusinerna Angelita och Victoria

    SvaraRadera
  2. förresten så glömde jag att skriva att vi bor utanför Jönköping och min mailadress angelita_nooni@hotmail.com
    kram

    SvaraRadera