9 april 2011

Snurrande Ballerina

(Måste bara nämna att min motivering till tävlingen från Tyra är i föregående inlägg. Glömde länka till just det inlägget)

Har ni stött på den här snurrande ballerinan? Annars klicka HÄR

Jag har sett denna ballerinan lite överallt men inte riktigt tänkt så mycket mer på vad den är till för. För någon månad sen fick jag reda på att denna ballerinan snurrar åt båda hållen, samtidigt. Alltså, man kan få henne att snurra åt båda hållen med lite koncentration. Men dansar hon automatiskt åt höger använder du högra hjärnhalvan mest och snurrar hon åt vänster använder du vänstra hjärnhalvan. Men man kan få henne att snurra åt andra hållet. Ganska coolt tycker jag.

Jag trodde inte alls på detta, för jag fick henne inte att ändra håll, hur mycket jag än försökte tills jag verkligen insåg att, jo det kunde man. Jag såg henne snurra åt höger och vänster. Men automatiskt åt höger. Vilket håll snurrar hon för er?

Högra hjärnhalvan:
Använder känsla
Symboler och bilder
Filosofi och religion
osv.

Vänstra hjärnhalvan:
Använder logik
Fakta, regler
Ord och språk
Matematik och naturvetenskap
osv

Jag är inte alls förvånad att jag ser henne snurra åt höger. Jag är inget mattesnille direkt. Är mer en estetiskt typ.


Färgade håret igår också. Blev mycket bättre än det gula håret jag hade innan ;) Använde mig av Mood - Ljusblond tror jag den hette. Dock ser det ut som det blir mörkt när man har hårfärgen i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar