28 mars 2011

Min dag

Ja, min dag började med att mamma väckte mig halv 10 för att jag skulle iväg på någon informationsmöte via arbetsförmedlingen som började kl 10! Stress... Men när jag väl kommit ner i tid och fortfarande trött så skulle vi skriva under något och skriva lite info om en själv sen var det slut. Gick på 20 min max. Och fick tydligen också reda på att vi ska komma dit varje tisdag och torsdag (!?) Saay what? Kl 9 - 11... ojoj. Stannade i alla fall kvar på stan efter det. Gick till arbetsförmedlingen för att kolla jobb. Men vafaaaan, jag blir fan virrig och irriterad för att det finns fan inget vettigt där! Det ena behöver erfarenhet och den andra behöver man tydligen vara född mellan 93-95? Blir så irriterad när jag kollade på hemtjänst/socialtjänst i söderhamn - jag tänkte, jaja jag kan väl söka här då för jag vill ju få jobb. Läser jag längre ner på ansökningssidan att man ska vara född mellan 93 och 95? Är jag helt plötsligt för gammal för ett jobb nu? Fattar NADA! Och det stod "för ungdomar". Är jag inte ungdom längre? Jag är faktiskt inte 20 än! Blev arg och gick därifrån. Ringde pappa och frågade vad han gjorde och frågade ifall jag kanske kunde titta förbi en sväng och snacka lite business. Han kom och hämtade mig så åkte vi hem till honom och åt lite pizza! Sedan måste jag bara göra lite reklam för våran affärsidé. Vi ska antagligen fixa snygga tryck på tröjor och sälja. Eller, jag och syster ska försöka få fram snygga motiv som sedan pappa trycker så snyggt på tröjor. Här är en tröja som min syster ritat och pappa mixtrade och trixade och voila! (dock är ju bilden kass!) Det är mer grå än vit.


PUUSSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar