31 mars 2011

Städa?

Det absolut tråkigaste som finns är att stöda! Oavsett vart, när och hur. Det är så otroligt tråkigt och det tar evigheter innan det blir klart. Tvätta, damma, damsuga. Blir så deprimerad av bara tanken att städa. MEN(!) när det är klart är det så otroligt skönt! Man blir så mycket gladare och en tung börda har lyfts från bröstet!

Några tips på hur städningen blir roligare:

Musik! Ta din favoritlista från Spotity eller gör en helt ny som heter "städmusik", sådana låtar som man blir glad av. Som ger dig energi.

Ta några pauser ibland, som jag gör nu. På bara 10 minuter.

Öppna fönstret, eller som i mitt fall, dörren(ifall vädret tillåter).Vädra ut så luften blir frisk. Finns ju inget värre när luften är unket.

Börja med att ta bort allt som ligger på golvet. Det är trots allt det som gör ditt rum stökigt. Man får ett hopp om ett rent rum när golvet är rent.

Här kommer några "före-bilder":




Kommer antagligen lägga upp "efter-bilder" sen också. Vill ju inte att ni ska få en bild av mig som "stökig" även fast jag är det! Mitt rum brukar ofta vara stökigt, tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar